Mnoho uživatelů WordPressu (ale i webových stránek obecně) se potýká s tím, že jejich stránka na Facebooku zobrazuje špatný náhledový obrázek. Ke sdílenému článku naprosto irelevantní, což čtenáře určitě nepřitáhne, spíše odradí.
Řešení je v podobně takzvaných metadat, pomocí nichž Facebooku řekneme, jaké obrázky má zobrazit. Ty lze přidat ručně do šablony nebo použít plugin, který jsem vytvořil.
A čím se vlastní liší od těch v depozitáři WordPressu? Jednat ho už nemusíte hledat – máte ho před sebou a navíc česky. Dále obrázek, který pro Facebook použije, nemusí být pouze ten náhledový definovaný ve WordPressu. Pokud totiž žádný nepřidělíte, automaticky si najde první v textu a použije ho. Rovněž dokáže najít i youtube video a to použít jako náhledový obrázek.
V nastavení si pak můžete určit, který obrázek má být výchozí a rovněž se definovat jako správce stránky, čímž se vám odkryjí některé přehledy na Facebooku.
Hodnoty si nezapomeňte otestovat na developers.facebook.com/tools/debug. Rovněž se ujistěte, že v hlavičce nějaká og:data už nemáte.
Odkaz ke stáhnutí: wordpress.fabulator.cz/wp-content/uploads/facebook-like-data.zip
Pokud by se při použití pluginu vyskytl nějaké problém, neváhejte napsat do komentářů. Jestliže vás napadá nějaké vylepšení, učiňte totéž.
Ahoj, nahrál jsem si tvůj plugin, ale chtěl bych také používat na stránkách tlačítka odkazující na FB Twitter G+ jako máš ty, tak aby se mi neztratili při posunu stránky nebo abych je mohl vložit do Widgetu. Prosím o radu a s pozdravem Stanislav Kašpar
Ahoj, zkus si projít repozitář pluginů přímo na wordpressu, určitě tam bude něco vhodného http://wordpress.org/plugins/fixed-social-buttons/
Michal