Začínáme s WordPressem, 2.část – nastavení


Vaše první kroky by měly směřovat do administrace a do základního nastavení, kde si vše přetvoříte k obrazu svému. Většinu věcí byste jistě zvládli i bez mé pomoci, ale určitě vám poskytnu několik cenných rad, které by se vám v budoucnu mohli hodit.

Obecné

Nejdříve si vyplňte název a popis webu. Zvolte pokus možno krátký, úderný a lehce zapamatovatelný titulek. Záleží také jaký druh webu zrovna vytváříte. URL měnit nemusíte. Pokud tedy zrovna s webem nemigrujete na jiný server.

Na email vám budou chodit nejrůznější notifikace – například o schvalování komentářů.

Můžete si rovněž nastavit, jestli se vaši návštěvníci mohou registrovat a jaká je jejich výchozí úroveň práv.

Zbývá už jen zvolit časové pásmo (pokud máte server v cizině tak se může stát, že je špatné) a formát času. Ten je díky počeštěné verzi většinou správný.

Publikování

Můžete si upravit vzhled vašeho editoru příspěvků a také změnit zobrazování smajlíků. Pro nepečlivé pisálky wordpress přichystal i automatickou opravu HTML tagů. Pokud se vám stává, že tagy zapomínáte ukončit, tak si funkci nezapomeňte zapnout.

V další části je nastavení vzdáleného publikování. Pokud nechcete zrovna wordpress ovládat přes nějakou destopovou aplikaci, tak nechce vše vypnuté.

Aktualizační služby jsou pro nás česky mluvící spíše symbolické, protože se nacházejí v zahraničí a s češtinou se rozhodně nekamarádí.

Zobrazování

U zobrazení je hned několik důležitých věcí. Musíte si vybrat, jestli budete na úvodní stránce vypisovat nejnovější příspěvky nebo pouze nějakou statickou stránku, která čtenáře uvítá na webu.

Rovněž si zvolíte kolik zobrazovat článků na stránce a kolik položek vypisovat v RSS čtečce (aby, když se někdo přihlásí k odběru mu nenaběhly články za celý život webu). Určitě zvolte možnost zobrazovat pouze několik úvodních vět, protože jinak by mohli být vaše texty čile rozkrádány jinými webmastery.

Kódování nechte na UTF-8.

Média

V médiích si můžete změnit velikost náhledových obrázků. Snažte se dobře využít místo ve vaši šabloně. Tedy aby obrázky nepřetékaly a zároveň neplýtvaly místem.

Nechte je ať se nahrávají do výchozí složky, jen vám mohu doporučit, aby se nerozdělovaly podle data nahrání (poslední checkbox).

Viditelnost

Pokud je web zatím ve stádiu příprav, tak zakažte přístup všem vyhledávačům, aby lidé nenaráželi na nedodělky. Až budete mít vše hotovo, můžete přístup opět povolit a roboti se do vašeho obsahu pustí jako divá zvěř. Ale hlavně na to nezapomeňte.

Trvalé odkazy

Nastavení trvalých odkazů je velmi důležité. Pečlivě zvažte jakou chcete mít strukturu, protože s rozjetým webem ji budete už měnit horko těžko. Můžete zvolit obyčejnou strukturu /%postname%/ Ten postup se dříve nedoporučoval, protože samotný WordPress zpomaloval. V poslední verzi byl ale tento neduh opraven!

Rovněž si můžete nastavit klíč pro rubriky a štítky. Ty si doporučuji počeštit.

Komentáře

Nastavení komentářů je ze všech nejobsáhlejší, ale z toho si nedělejte starosti. Výchozí nastavení se hodí na většinu webů. Jen vás upozorním na pár věcí, nad který byste se měli zamyslet.

Zvažte zda si nechat nové komentáře posílat na email.

Každému komentátorovi by měl mít rovněž schválen alespoň jeden příspěvek, jinak budete zahlceni spamem. Roboti mají WordPress rádi, protože ho je na internetu hodně a chová se víceméně stejně.

Pokud chcete zabránit psaní nevhodných příspěvků, můžete tak učinit v blacklistu. Osobně se ale s vulgárními komentátory příliš často nesetkávám, takže si s tím nemusíte dělat starosti.

Poté už zbývá zobrazování gravatarů. Některé šablony ho nepodporují, takže si doporučuji proštudovat můj návod na zapnutí podpory.

To bude k základnímu nastavení vše. Pokud máte nějaké dotazy – šup s nimi do komentářů.


One response to “Začínáme s WordPressem, 2.část – nastavení”

  1. Zdravím Vás,
    začetl jsem se do popisu WPressu a moc se mi líbí. Myslím, že je to výborný nápad. Pokud je funkční (a věřím tomu, že ano), zkusí si něco jednoduchého hodně lidí. Někomu to bude stačit, někdo se dostane vlastní pílí dál a bude chtít čas od času pomoci, někdo si uvědomí, že by to mohlo být dobré pro jeho firmu, ale v profi provedení, tak Vás asi požádá o udělání firemního webu.
    Z toho vyplývá, že stručný a český popis je užitečný nejen pro okolní lidi, ale měl by přinést práci i Vám.
    Držím palce, a možná budu jedním, kdo se časem na něco zeptá.

    Díky a přeji pěkný den

    M. Setnička
    Praha