Jak ve WordPressu odladit Facebook like button

V rubrice: Tipy & Triky | Obtížnost:

Upravte svůj wordpress, aby se váš web na sociálních sítích zobrazoval korektně. Už žádné špatné náhledové obrázky, titulky nebo popisky.

Propagace webu bez sociálních sítí? To si dnes jen málokdo dokáže představit. Různé sociální prvky můžeme vidět téměř na každém webu. Ať už v podobě like tlačítek, plus tlačítek, Twitter tlačítek, různých like boxů a podobných serepetiček. O jejich přidání už jsem psal článek tady na webu. Dnes si ukážeme, jak vyladit zobrazení lajků na samotném Facebooku.

Výchozím bodem pro nás bude facebookovské ladící centrum, které naleznete na developers.facebook.com/tools/debug. Zadáte tam adresu stránku a tu vám přechroustá. Zvláštně u náhledových obrázků se pak velmi rád strefuje úplně vedle.

Naštěstí mu můžeme říct, jaký obrázek, popisek a titulek má zobrazit. Všechno by měl obstarat následující kód, který vložíte do souboru šablony header.php.

<?php
$vychoziObrazek = 'http://wordpress-sensei.cz/wordpress.png';
if (is_single() or is_page()) {
    ?>
    <meta property='og:title' content='<?php the_title() ?>' />
    <meta property='og:image' content='<?php
    if (current_theme_supports('post-thumbnails')) {
        if ($a = wp_get_attachment_image_src(get_post_thumbnail_id(), array(500, 500)))
            echo $a[0];
        else
            echo $vychoziObrazek;
    } else
        echo $vychoziObrazek;
    ?>' />
    <meta property='og:type' content='article' />
    <meta property='og:url' content='<?php the_permalink() ?>' />
    <?php
}
elseif (is_home() or is_front_page()) {
    ?>
    <meta property='og:title' content='<?php bloginfo('name'); ?>' />
    <meta property='og:image' content='<?php echo $vychoziObrazek; ?>' />
    <meta property='og:type' content='website' />
    <meta property='og:url' content='<?php bloginfo('url'); ?>' />
    <meta property='og:description' content='<?php bloginfo('description'); ?>' />
    <?php
}
?>
<meta property='og:site_name' content='<?php bloginfo('name'); ?>' />
<meta property="og:locale" content="cs_CZ" />
<meta property="fb:admins" content="vaseID" />

Co všechno je třeba změnit? Začneme proměnou $vychoziObrazek, ve které se nachází cesta k obrázku, který se zobrazí, když žádný jiný nebude k dispozici. Většinou se jedná o hlavní stránku či stránky kategorií atd. Dále doporučuji vyplnit vaše ID u fb:admins Budete totiž mít přístup ke statistikám domény – zobrazování like tlačítek, jaká věková skupina web prohlíží, jak často jste sdíleni atd.

Vyplňte rovněž „Stručný výpis příspěvku“, aby se mělo v popisku co zobrazit. Věřím že článek vám pomůže k větším úspěchům na sociálních sítích.

Pozor! Vytvořil jsem rovněž plugin, který tento problém řeší sám. Stahujte.

V rubrice: Tipy & Triky | Obtížnost:

Komentáře

  1. Zdravím,
    jaký máte názor na pluginy Yoast WordPress SEO (lze nastavit sociální sítě +uvidní obrázky) nebo Jetpack (Publicize) který dokáže publikovat na sociální sítě a také přidat ikony pro sdilení na Twitteru, FB, …?

    1. Publikování přes aplikace nedoporučuji, protože obvykle je vidí menší počet lidí, než když je to dělané ručně.

      Jinak nastavení na sociálních sítí je určitě užitečná věc.

Comments are closed.